fredag 11. august 2017

Vakre New York

Lokal tid: 22:18

Enda en dag i NYC er nå over, og familien befinner seg igjen tilbake til hotellet. Jeg kjenner beina mine er helt uslitt, og jeg er klar for å legge meg. Dagen i dag har vært lang, og vi har opplevd flere sider av byen. - Nå som vi ikke har noe vi  få gjort, og har ganske god tid, slapper vi mer av og går bare rundt og nyter det.

Vi skulle egentlig begynne dagen på en diner vi oppdaget forrige NY-tur, men den fant vi ikke, og endte i stedet opp på en Pret. Vi spiser vanligvis frokost på Pret (a Manger) når vi er i London, så i morgen har vi tenkt å finne et litt mer spennende frokoststed. Vi er tross alt i New York City, hvor det er spesielle, uavhengige og "inspo" kaféer på hvert gatehjørne. Etter frokost hoppet vi i en taxi, som kjørte oss halvveis til SoHo. Planen var egentlig å bli kjørt til ca Houston St., hvor de har Adidas Store, Urban Outfitters og Victoria's Secret, men med litt misforståelser endte vi opp helt i utkanten av bydelen. Dermed ble det litt gåing, før vi kom til planlagt sted.



Etter litt butikktitting satte vi oss ned for litt drikke. Selv om temperaturen "bare" var i åttigradene, var det uutholdelig varmt, og vi behøvde flere pit stops i løpet av dagen. Vårt første ble på koselige SoHo Park, en utrolig avslappet kafé som lever opp til park-delen av navnet, og serverer øl og drikke i plastglass og mye av maten i kurver. - Senere har jeg lest meg opp på at vegetarburgeren er veldig god der.



62 Prince St, New York, NY 10012

Neste stopp ble ikke så langt unna, og etter at jeg hadde vært innom et par pop up vintage-butikker, spiste vi cupcakes på Little Cupcake Bakeshop, også i Prince Street. Vi hadde en cupcake hver, jeg hadde gulrotkake-cupcake, Sindre en sjokolade og mamma red velvet. - Pappa hadde iskrem.





30 Prince St, New York, NY 10012

Etter hvert ble det også litt shopping på oss, før siste matstopp for formiddagen. Jeg har lenge snakket om kaféen The Butcher's Daughter, en kjede med to kaféer i NYC. Da det nærmet seg lunsjtider var vi tilfeldigvis (tilfeldig og tilfeldig, hvem tror dere styrte GPS ;)) i nærheten av en av kaféene, og bestemte oss for å sette oss ned. The Butcher's Daughter er en plantebasert restaurant, kafé og juicebar, med fin innredning og visstnok veldig god mat.




Vi fikk oss et bord ute i solen, og bestilte hver vår lunsjrett. Jeg gikk for smashed avocado toast og en matcha latte, mens de andre hadde kald spinatsuppe, jordbærsalat og grilled cheese sandwich. Nedturen kom ganske fort - i hvert fall for de andre, som ikke var så veldig fan av maten. Jeg synes sandwichen min var ganske god, det er kanskje noe vanskelig å ikke få til grovt brød med most avokado, men matcha latten hadde jeg litt blandede følelser om. Det ble som en miks mellom grønn te og latte, noe mine smakssanser ikke helt taklet. Men nå har jeg prøvd det også, så vet jeg at matcha ikke er noe jeg nødvendigvis trenger å bestille igjen.






Resten av dagen ble brukt til å litt mer shopping, før vi spiste middag på Friedman's rett borti veien. Igjen mitt valg, igjen en lite fornøyd familie. Jeg stooorkoste meg med veggisburger, mens de andre sine burgere var visst litt tørre (med unntak av pappas lammeburger, vel og merke). Forhåpentligvis blir det en bra matdag i morgen, kanskje da ikke bare for meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar