onsdag 2. august 2017

Stowe, Vermont

Lokal tid: 10:58

Vi er på vår tredje dag her i statene, og for øyeblikket befinner vi oss i Stowe, Vermont. Vi har vært innom flere stater siden vi landet på Newark; New Jersey, New York, Connecticut, New Hampshire og Massachusetts, og nå er vi oss altså nært grensen til Canada.

Flyet vårt landet på Newark mandag i tre-tiden, og etter kø på kø på kø fikk vi endelig tatt ut leiebil om lag to timer senere. Vi satte oss rett i bilen og kjørte ut av storbyen, og mot New Haven, byen Yale University ligger i. Da vi kom frem til byen og skulle lete etter hotellrom, var det meste fullbooket, og da vi endelig fant et rom, la vi oss med en gang.

Jetlag forårsaket at hele familien våknet tidlig tirsdag morgen, og etter en liten frokost tok vi turen opp mot Vermont. Turen fra New Haven til Vermont tar omtrent 4,5 timer, og siden vi startet tidlig kunne vi stoppe og shoppe flere steder på veien. Det var enda lyst og fint da vi ankom Vermont, og jeg må si, denne staten er den minst "amerikanske" jeg har vært i sålangt. Vi kunne like godt vært i Norge, med se opp for elg-, bjørn- og blind person(!!!)-skilt, skog og høyfjellshotell.

Her i Vermont bor vi på Sun&Ski Suites i Stowe, rett borti veien fra verdenskjente The Alchemist Brewery. Stowe er en ganske liten by med overraskende mange bryggeri, men kanskje ikke så rart, for det ser ikke ut til at det er så mye mer enn å spille golf, sykle tur og brygge øl her. Likevel er det veldig koselig, med hengekøyer i trærne og masse sol.

Vi spiste middag på Idletyme Breweri, en relativt ny restaurant (og bryggeri) som ligger høyt på lister over gode restauranter her. Restauranten var skikkelig kult innredet (dessverre ble kameraet lagt hjemme) og maten var ganske god, men med en betjening som ikke var helt på topp, ble ikke matopplevelsen den beste.

Nå skal vi straks kjøre videre mot New Hampshire igjen. - Eller, vi skal kjøre videre så snart amerikanske NAF kommer hit og låser opp bilen for oss. Vi har klart å låse bilnøklene inn i bilen, så vi sitter her i ingenmannsland og venter på hjelp, aha. På den positive siden har vi hatt tid til å finne adresser til shopping i og på veien til staten!