tirsdag 8. august 2017

Maine Lobster Run 2017

Lokal tid: 22:04

I går gjorde familien noe ganske crazy, nemlig å løpe et løp. Pappa har alltid løpt på ferie, og i senere år har også Sindre og jeg kastet oss på. Mamma har i motsetning alltid vært en motstander av trening på ferie, helt frem til Gran Canaria i påsken. Også hun fant gleden i løping og intervaller tidligere i år, og i påskeferien løp hun med oss nesten hver dag. Denne ferien har det også blitt et par løpeturer, og i forkant av reisen meldte vi hele familien på et 5K-løp.



Løpet arrangeres i sammenheng med Maine Lobster Festival, og det var mulig å løpe tre distanser; 1 mile (i hovedsak for barn), 5 km og 10 km. Vi bestemte oss for å løpe sammen hele familien, og meldte oss på 5 km-distansen. Jeg har lenge tenkt på å løpe 10 km i stedet, men ettersom min egen løpsmotivasjon har dalt de siste månedene, og jeg på mine siste løpeturer har kjedet meg ihjel og ikke likt det i det hele tatt, løp jeg med de andre.




Løpet begynte halv ni, og allerede fra start løp Sindre fra oss andre. Han satset på å vinne sin gruppe, under 19 år, og kjørte på. Jeg løp sammen med mamma og "dro" henne med meg gjennom, mens pappa havnet et par meter bak. Det var ganske varmt, men med vind og en drikkestasjon omtrent halvveis gikk det greit. Vi kom i mål på omtrent 32 minutter, mens Sindre kom inn 9 minutt tidligere, og pappa ett minutt etter oss.




Alle som deltok i løpet fikk deltakermedalje og t-skjorte, og dette var faktisk mamma sin første medalje noen sinne. Ellers kom Sindre på 3. plass i sin aldersgruppe, og bare topp to fikk premie. En stk litt trist Sindre, som skal ligge i hardtrening til neste løp. For min egen del var det greit å være med i et løp bare for å delta, og selv om tiden ikke ble noe ny rekord for meg, var det utrolig gøy, i hvert fall det å få løpe med mamma og få bli med henne inn på en ny bestetid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar