tirsdag 8. august 2017

En dag i Boston

Lokal tid: 21:25

Etter en uke i statene befinner vi oss på et av turens siste stopp, nemlig Boston. I følge planen har vi bare Boston og New York igjen før vi setter kursen mot Norge i helgen. Vi ankom byen i går kveld, men dro bare ut på middag før vi la oss. I dag morges ble dermed vår første dag for å utforske storbyen.

Vi bor litt i utkanten av Boston, og måtte derfor ta tog inn til sentrum. I forhold til London har ikke tog/tube-systemet her i USA vært noe særlig, vi slet veldig i New York, men her i Boston fikk vi en positiv opplevelse. Lett å forstå og dessuten hjelpsomme ansatte. Vi gikk av toget midt i sentrum, og det første jeg så da jeg kom inn var dette søte biblioteket. Jeg har et soft spot for bibliotek, bokhandler og kaféer, og det var det masse av i byen.




Vi besøkte også et litt større bibliotek, Boston Public Library, som faktisk ligger på topplisten over steder å besøke i Boston. Biblioteket ligger i en gammel bygning, med et veldig "u-amerikansk" utseende. Jeg forelsket meg helt i ene lesesalen, men generelt var hele biblioteket fantastisk.¨














Utenom bibliotek gikk vi rundt i Public Gardens og i shoppinggatene. Jeg fant en superkoselig butikk som solgte alt en kan tenke seg av notatbøker, penner og tape. - Alt en trenger for å drive med bullet journaling eller studyblr. Jeg kjøpte med meg noen søte post-it-lapper, og dessuten et par bilder til Instagram. - Hele butikken var nemlig veldig instaworthy.










Ellers gikk vi innom et par kaféer, og enda litt mer shopping. Jeg føler meg egentlig litt ferdig med shopping, men kjøpte et mobildeksel fra Kate Spade, en NASA-genser og to par sko. Det ene skoparet, et par sandaler fra Jeffrey Campbell, kostet meg faktisk under én krone. De var på salg på Nordstrom, men da de ble sjekket ut kostet de 0.01$. Hverken jeg eller den ansatte visste hvorfor, men jeg fikk dem til den prisen. Veldig gøy!




Middag ble spist på Hard Rock Café, før vi dro tilbake til sentrum. Vi skal være litt i Boston i morgen også, men da er det Harvard-området vi skal sjekke ut, før vi setter kursen mot New York. Til nå elsker jeg i hvert fall Boston, og hadde det ikke vært for at byen ligger i USA, hadde jeg ønsket å studere her. Jeg digger viben, kaféne, biblioteket og butikkene, og generelt hele byen. Akk, kanskje noen jeg kjenner skal studere her, så kan jeg komme på besøk hver helg. :)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar