lørdag 5. august 2017

Ben&Jerry's Vermont

Lokal tid: 22:01

Vermont er ikke bare hjem til verdens beste øl, men også til et av verdens mest kjente iskrem-merker, Ben&Jerry's. Siden vi først var i staten, måtte vi bare besøke fabrikken deres, og hadde tenkt til å ta en tour der. Det gikk dessverre ikke helt som planlagt, ettersom vi behøvde hjelp fra amerikanske NAF for å hente ut bilnøkler fra bilen, og ble noe forsinket på vei fra Vermont.





Selv om det ikke ble noen tour hos iskrembutikken, tok vi et spontanbesøk innom på vei mot New Hampshire, for å i det minste få smakt på isen, så og si rett fra hjemstedet. Fabrikken lå på toppen av en bratt bakke, og hele området var utrolig kult laget til. Med pastellfarger og kuer over alt, med isbarer, suvenirbutikk og tours på området.





Vi kjøpte alle fire hver vår is, jeg prøvde to smaker jeg ikke har prøvd før; The tonight dough with Jimmy Fallon og Chocolate Therapy, begge sjokoladesmaker. Jeg er eeeegentlig ikke så glad i sjokoladeis, men det var så mange smaker å velge mellom at jeg ble litt stresset da det var min tur til å bestille, og jeg bestilte to med relativt kule navn.




Visitten på Ben&Jerry's ble noe kortere enn planlagt, men vi fikk heldigvis med oss det aller viktigste. Med fint og varmt vær nøt vi hver vår is, før vi kjørte ned (bort?) til neste stat; New Hampshire.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar