torsdag 10. august 2017

A taste of New York

Lokal tid: 22:46

Dagen i dag startet som planlagt med en liten joggetur på meg og mamma. Etter litt leting fant vi Niantic Boardwalk, en fantastisk liten vei langs en innsjø, hvor vi løp intervaller på 2 min x 8, i tillegg til oppvarming og litt ekstra jogging på slutten. Vi havnet på omtrent 5,2 km tilbake ved bilen, og etter en liten frokost satte vi kursen mot New York.

Egentlig skulle vi bare være i New York i helgen, men ettersom vi følte oss litt ferdige med New England - selv om jeg gjerne skulle hatt et par dager til i Boston - la vi til et par netter til på hotellet og sjekket inn i dag. Siden vi har såpass god tid i byen, stresset vi ikke med å komme oss hit, og leverte ikke leiebilen før nærmere klokken halv fire. Etter det tok litt tid å komme oss til toget og ta toget inn til byen, men vipps var vi på 5th Avenue.




Jeg har vært i New York to ganger før, begge i sammenheng med sommerferien 2014, og jeg må si at det var deilig å være tilbake. Vi vandret litt rundt i byen, gikk forbi en treningstime midt i veien og nøt varmen. Timene gikk fort, og da det begynte å mørkne satte vi oss ned på Heartland Brewery i bunnen av Empire State Building. Jeg mener vi var her sist New York-tur også, også her på grunn av øl, og denne gangen gikk jeg for en vegetarburger. De har så utrolig mye god vegetarmat her i USA, bare for noen dager siden hadde jeg den sandwichen med moste bønner og aubergine, og jeg elsker det!



Nå er vi tilbake på hotellet, og skal straks hoppe til sengs. I morgen blir det litt mer byvandring, og kanskje også litt shopping. Egentlig føler jeg meg liiitt ferdig med shopping, jeg vil bare innom to-tre butikker, men ellers gleder jeg meg til å besøke Public Library her i NY, og dessuten The Butcher's Daughter, som pappa har lovet meg vi skal spise lunsj på en dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar