fredag 28. juli 2017

Sommer og kafébesøk

Om sommeren er faktisk Stavanger en helt fantastisk fin by, i hvert fall når solen skinner og temperaturen kryper over 20 grader. I de to ukene jeg har vært hjemme nå, har det vært flere dager hvor været faktisk har vært nettopp slik, og jeg om jeg har nytt dem til det fulleste. Jeg har vært på Gamlingen tre ganger, vært litt i sentrum og gått turer med venner. Jeg bare elsker sommer!

I går var en av disse vakre dagene, og selv om dagen begynte med regn som bøttet ned, klarnet det opp utpå formiddagen, og da jeg møtte Sanne i sentrum nærmere to, var det shortsvær og skikkelig sommer. Når været først er så flott, burde vi kanskje ha satt oss utendørs, men neida, vi fant oss til rette inne på Bluebird kaffebar.





Bluebird er en av Stavangers koseligste kaféer, det har også Aftenbladets Byas skrevet om, og lokalene er helt fantastisk flotte. Jeg har faktisk bare vært der én gang før, i begynnelsen av første klasse, sammen med noen i klassen. Kaféen ligger ikke så nært Kongsgård, så når vi først får sitte andre steder å jobbe, er dessverre ikke Bluebird førstevalget mitt. Nå fikk jeg i hvert fall endelig gått der igjen. Visstnok skal kaffen på Bluebird også være blant byens beste, men med så fint vær ute, passet det ikke helt med varm drikke. I stedet ble det saft og iskrem, og dessuten masse latter.







Etterpå gikk vi rundt i sentrum og nøt dagen. Stavangers på sitt beste, det er helt klart! Selv om jeg elsker været og temperaturen Stavanger serverer for øyeblikket, gleder jeg meg samtidig litt til å reise igjen. På mandag forlater jeg Norge igjen, denne gangen for USA i to uker. Det blir bra det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar