torsdag 6. juli 2017

Santorini: Perivolos Beach

Ny dag og en ny gresk øy å utforske. Vi ankom Santorini tidlig i dag morges, og i motsetning til de andre stedene vi har besøkt, la ikke båten inntil kaien her. Noe forståelig, ettersom vi er på krater-siden med en bitteliten havn før en bratt bakke opp til selve byen. I stedet måtte vi altså ta små båter fra skipet og inn til havn.

For å oppleve mest mulig av Santorini, bestilte vi en slags tour gjennom Celebrity Cruises. Med en gang vi kom i havn ble vi derfor guidet inn i en buss, som kjørte til en av øyas strender. Ut i fra senere søk kan det har vært stranden ved Perivolos, men helt sikker er jeg ikke. Stranden var i hvert fall en svart strand, som finnes i massevis her på øya, og veldig, veldig lang. Vi kom ganske tidlig, og dermed var det solsenger nok til alle, hvor vi lå en god stund.


Jeg har lenge hatt lyst til å prøve stand up paddleboard, og til min store glede hadde de nettopp det på stranden. Henrik og jeg leide oss hvert vårt, som vi sto på i en halv time. Når jeg først fikk kontroll på det, fikk brettet og åren riktig vei, gikk det veldig fint, og vi storkoste oss ute på havet.














Da den halve timen vår var ferdig, var det ikke så alt for lenge til tourbussen kjørte videre til øyas "hovedstad", Thira. Det ble ikke mange timene på stranden, noe som var litt dumt, ettersom båten ikke drar videre før nærmere seks, men vi var samtidig klare for å utforske byen vi kunne se fra cruiseskipet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar