tirsdag 4. juli 2017

Qsine

Gårsdagen var en av to sjødager her på cruiset, og etter en lang dag i solen spiste vi middag på en av cruisets spesialrestauranter, Qsine. Restauranten er relativt fin, det er forsåvidt de fleste restaurantene her, så jeg hadde planlagt å ta på litt mer sminke, min sorte jumpsuit og høye hæler i anledning restaurantbesøket. Første feil ble å legge igjen begge parene med hæler hjemme, nummer to å ta sjøsyketabletter et par timer før middag. Det var relativt mye bølger og vind, og jeg var ganske dårlig allerede da vi dro fra Malta. Resultatet ble at hele ettermiddagen gikk bort i å sove på lugaren, for å bli vekket av foreldrene til Henrik, klokken fem på syv, som lurte på om vi var klarte til å gå...

Restauranten vi spiste på het Qsine, og middagskonseptet går ut på å dele. Vi bestilte 6-7 forskjellige retter, alt fra reke og sushi til kinamat og sliders, som ble plassert midt på bordet. Det var litt av hver rett, så alle fikk smakt litt av alt, men likevel nok mat til at vi ble mette.


Maten ble plukket ut og bestilt gjennom iPads


Sushi lollipops

Filet mignon
Kinamat

Sliders

Fra iPads til Rubiks kube; dessertmenyen måtte vi finne utav selv. Her endte jeg opp med en type eplepai, med vaniljeiskrem på toppen. Dessuten fikk vi jordbær dekket i sjokolade, med vaniljepudding.




Maten var ubeskrivelig god, men jeg kjenner at jeg enda, nesten et døgn etter, ikke er helt sulten. Det ble veldig, veldig mye mat, til tross for små porsjoner. Likevel en helt fantastisk gastronomisk opplevelse, hvor vi fikk smakt mye forskjellig på kort tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar