søndag 16. juli 2017

På vei mot lappen

Jeg er jo 18 nå, men har enda ikke tatt sertifikatet til bil. Jeg begynte litt for sent med kjøretimer og øvelseskjøring, og hadde første time hos Din Trafikkskole én uke før bursdagen min. Nå har jeg imidlertid kommet i gang, og kjører både hjemme og på kjøreskolen.



Nå som jeg begynner å få litt bedre kontroll på kjøringen, er det også lettere å kjøre hjemme. Denne helgen har vi vært på hytten, og da har jeg faktisk kjørt både ned dit og hjem igjen, og det så og si uten problemer. Jeg sliter litt med å holde fartsgrense og veibane, men ellers går det stort sett greit. Jeg skal dessuten også kjøre tur/retur Kristiansand i løpet av uken, for å få mer trening, før sommerens siste to kjøretimer torsdag og mandag.



Jeg tracker kjøringen min gjennom appen Øvelseskjøring, Gjensidiges app. Det er anbefalt å kjøre om lag 2000 km før oppkjøring, og her får når en delmål, får informasjon om hvor langt en har kjørt og gir dessuten 20% ekstra rabatt på bilforsikring i Gjensidige. Jeg begynte bare å bruke appen nå denne uken, men gøy å være litt på vei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar