fredag 21. juli 2017

Min løpeplan: Høsten 2017

For første gang har jeg begynt på en løpeplan, og faktisk klart å holde den. Løpssesongen har ikke vært helt det store for meg nå i vår, men i høst er det flere løp jeg ønsker å delta i. Først og fremst skal familien løpe et løp mens vi er i Maine om noen uker, og så kommer løpene her i Stavanger på rekke og rad; Stavanger Marathon, Arena-løpet 2017 (årets kjekkeste løp!), Sandnes Maraton, 7-nutsløpet og 3-Sjøers, og så har Spirit hintet om et nytt løp i september. For å få kroppen i halvmaratonform igjen, for det er den i hvert fall ikke nå, følger jeg et treningsprogram laget av Arenas personlige trener Mari Mauland, og er en 10 ukers plan mot Arenaløpet 16. september.

Hun har utarbeidet en plan og litt treningstips til hvordan en skal trene seg opp til løpet, som forresten er 20,5 km langt. Planen kan finnes her, og jeg følger løpeplanen, kombinert med styrketrening og Grit-timene mine.



Jeg er allerede i uke 3, og nærmer meg nummer 4. Det er utrolig deilig å ikke måtte velge intervaller selv, men samtidig så er intervallene jeg har løpt til nå liiiiitt i lengste laget. I dag jogget jeg 10 min og løp 10 min to ganger, og da kjente jeg meg skikkelig misunnelig på mamma som løp 4x1, 2x2, 1x4 og 30sekx8!

I morgen har jeg egentlig hviledag, men jeg tar en liten tur på Arena for å trene styrke likevel. Jeg prøver å kombinere styrke- og gruppetrening med løpeplanen, for å ikke miste motivasjon og lyst til å trene, og det har funket helt supert til nå. Jeg har dessuten kommet inn i en fin døgnrytme hvor jeg våkner tidlig, og får derfor tatt dagens økt før jeg normalt ville stått opp. Fantastisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar