lørdag 29. juli 2017

Lesestoff til sommeren

Nå er det under ett døgn til familien og jeg setter oss på flyet til New York, og gjett om jeg er klar! Å pakke har jeg ikke begynt med helt enda - ikke at jeg skal ha så mye med meg -, men lesestoff er i hvert fall kjøpt inn. Hele familien dro til Løvås Bruktbu i Stavanger sentrum i forrige uke, og fant flere bøker til hele gjengen.


Løvås er altså en bruktbu, som bokstavelig talt er fullt til randen med bøker. I flere rom, og dessuten utenfor, er det massemasse bøker og tegneserier, både på norsk og engelsk. Den har vært i Stavanger leeeenge, jeg tror til og med pappa gikk der da han var på min alder. Jeg har vært der en del før, da jeg var yngre, men nå senere oppdaget jeg skattekammeret igjen sammen med Tonje. Jeg har kjøpt et par bøker der før, men mitt første store innkjøp var altså i forrige uke, og da kjøpte familien rundt fjorten bøker.



Jeg tok med meg fem bøker hjem; Jojo Moyes' Me before you, Jonas Jonassons Analfabeten som kunne regne, første bok bak TV-serien Game of Thrones, A casual Vacancy av J.K. Rowling og Sofies verden av Jostein Gaarder. Pappa kjøpte dessuten også min favoritt krimbok, Stalker av Lars Kepler, som jeg leste i fjor sommer. Helt fantastisk og fangende bok som jeg ikke klarte å legge fra meg. Hele boken var spennende og bra skrevet, og jeg ser ikke bort fra at jeg leser den enda en gang i sommer.

Hvilke bøker som blir med oss til USA er enda ikke heeelt bestemt. Vi kan ikke ha med for mange, og bøkene kan bli risikert å bli lagt igjen som følge av plassmangel, så jeg må velge ut én eller to bøker jeg tror jeg kommer til å lese ut, men som jeg samtidig har hjerte til å legge igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar