søndag 30. juli 2017

Kunst og nye plakater

Jeg er veldig glad i å kjøpe kunstplakater, og har kjøpt meg fra New Orleans, av Stavanger-kunstnere og så har jeg fått noe av venner (det er utrolig mange på Kongsgård som er flinke til å tegne og male!). Denne uken har jeg faktisk fått to nye plakater i samlingen min, som ikke har kommet opp på veggen, men som ligger klar i en hylle på rommet mitt.

Anette Moi er en kunstner fra Stavanger som jeg rett og slett elsker kunsten til. Flere av kunstverkene hennes er å finne rundtom i Stavanger, både på Kvadrat og i sentrum, og hun var med og designet medaljen til 3-Sjøersløpet 2016. Jeg har lenge siklet etter to av hennes plakater, en med kaktuser og planter på, og et med bilder fra Fargegaten (Øvre Holmegate) i sentrum. Øvre Holmegate er et av mine favorittsteder i sentrum, sammen med resten av Kongsgård, og jeg har sett på plakaten fordi den er innmari kul, men også fordi den er et fint minne av hvordan sentrum ser ut akkurat nå.



Jeg viste bildet til mamma og pappa under Gladmaten, og tror dere ikke jeg fikk gå inn å kjøpe det som bursdagsgave fra Sindre. De hadde ikke funnet gave enda, jeg skulle få finne noe selv, og gaven ble derfor Anette Moi sitt Colorful Stavanger.



Jeg har også kjøpt en plakat selv, fra Picture it. Denne bedriften mener jeg er fra Kristiansand, men de selger flere plakater med Stavanger-ord og -utrykk. De hadde lagersalg i forrige uke, og da bestilte jeg hjem en plakat med "løye" på. 




Jeg har også fått et maleri av Sanne. Hun er ufattelig god på maling med vannfarger (bare sjekk ut @emma.lysanne på Instagram, hvor hun har lagt ut flere av kunstverkene sine), og malte et reinsdyr til meg.



Nå skal jeg på ny reise i morgen tidlig, så får vi se om det blir noen maleri med meg hjem i år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar