fredag 28. juli 2017

Groovy Diner

Bare et lite steinkast fra favorittskolen, Stavanger Katedralskole Kongsgård, ligger en av Stavangers kuleste restauranter, i hvert fall om dere spør meg. Restaurant og restaurant, Groovy Diner er faktisk en amerikansk diner, som ser ut som om den kommer rett fra 50-tallet. Jeg digger diners, og har vært på diverse både i Portugal, New York, i en stat sør i USA og i Devon i England, og nå har vi også fått her i Stavanger!






Jeg var på Groovy ganske tidlig etter at de åpnet, da med Sanne for å prøve milkshakes i friminuttet, og dessuten prøvde jeg ut deres chili cheese bites under årets Gladmat-festival, og da fikk jeg enda mer lyst til å dra her igjen. Derfor stoppet jeg og Sanne der etter litt småshopping for noen dager siden, og bestilte hver vår grilled cheese. Ikke bare var maten veldig god, atmosfæren der gjorde det enda bedre. Hyggelig betjening, masse folk og kul interiør. Masse bilder på veggene, isbar og booths og alt i alt skikkelig amerikansk! 




Nå skal jeg først og fremst lete etter skikkelige amerikanske dinere i USA i neste uke - vi har allerede en planlagt fra forrige NY-besøk -, men jeg skal ikke se bort i fra at det blir flere Groovy-besøk fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar