lørdag 1. juli 2017

Café al Bacío

Jeg er et te-menneske, og til pappas store forargelse e-l-s-k-e-r jeg å kjøpe og smake nye typer te. Skapet vårt hjemme er fullt til randen av diverse typer løsvekt-te og enda flere teposer, ofte enkle jeg har tatt med meg eller fått fra andre. Jeg har i de siste årene sverget til te fra Teavana, den teen de selger på Starbucks-kaféene hjemme i Norge, men som i USA har egne butikker hvor en kan ha te to-go, kjøpe i løsvekt eller tilbehør for å gjøre tebryggingen enda mer fancy. Nå har jeg imidlertid funnet meg en ny favoritt, her på cruiset.





Cruiset har flere barer og kaféer en kan kjøpe eller ta med seg mat og drikke fra, og ettersom vi har det meste av drikke inkludert i billetten, kan vi hente nesten hva vi vil, nesten når som helst. En av mine favorittsteder her er Café al Bacío, en kaffebar i femte etasje med tidenes te. Ikke bare har de masse, masse, masse typer kaffe og kaker, men også et brett med eget brett med forskjellige typer te. Jeg har smakt et par til nå, og jeg er frelst. Bombay Chai og African Solstice er favorittene, og de drikkes til en hver tid.






Området rundt kaféen er også ubeskrivelig koselig, med lenestoler og fine bord, og selvsagt utsikt ut mot havet. Åh, som jeg elsker meg her!





Nå vinker farvel til Sicilia og Italia for nå, og setter kursen mot Malta. Henrik og jeg nyter siste syn av land for i dag på terrassen, med hver vår kopp te. ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar