torsdag 29. juni 2017

Turist i Roma

Vår andre dag i den italienske hovedstaden begynte tidlig med frokost på hotellet, som for øvrig er en av de beste hotell-frokostene jeg noen gang har hatt. Oppe på en utendørs terrasse ble vi servert egg, bacon, toast og mini-pannekaker, med mer. Utrolig vakre omstendigheter med en like god frokost, ga en fantastisk start på dagen.




Dagen fortsatte med litt sightseeing, og med et kart i hendene gikk vi innom flere av severdighetene byen har å by på. Både forskjellige kirker - her kom jeg imidlertid ikke inn med min korte shorts -, Piazza Venezia, Colosseum og Pantheon.




Vi tok heisen til toppen av Piazza Venezia, og fikk servert den utsikten av Roma; både Colosseum og det Sixtinske kapell.







For øyeblikket ligger vi og slapper av på hotellrommet, før vi om en liten stund skal ut igjen. Spansketrappen står på tapetet, i tillegg til iskrem. Jeg har allerede spist to italienske pizzaer, og nå har jeg skikkelig lyst på mangosorbet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar