onsdag 28. juni 2017

Sporty spice

Endelig har vi fått et par dager med fint vær her i Stavanger også, og i dag morges fikk jeg derfor med meg Ulrikke og Sofie med på bakkeintervaller i Sørmarka. Jeg kan ikke fordra bakker, og Sørmarka har jeg ikke motivasjon til å løpe i alene lenger, så da passet det utmerket at begge de to også var ledige slik at vi kunne motivere hverandre.

Vi møttes oppe ved Ullandhaugtårnet rundt halv 11, og jeg fikk en god oppvarming på vei opp. Bakken vi løp i er relativt bratt, den går fra veien og opp mot Ullanhaugtårnet, og føles helt utrolig lang. Det ser ut som om en kan se toppen fra bunnen av bakken, men når en tror en er på toppen, er det enda et godt stykke igjen. Vi bestemte oss for å løpe ti intervaller sammen, hvor vi løp så fort vi klarte opp bakken, og gikk ned sammen.



Alt i alt ble det en ganske god treningsøkt, og for min del brant det i både pust, legger, lår og rumpe. Jeg kjenner det er aaaalt for lenge siden forrige bakkeintervall, og det kjente kroppen også på i dag. Likevel var det utrolig gøy å løpe sammen med noen, og selv om vi løp i forskjellig tempo opp, gikk vi ned sammen og pratet. Det var en veldig sosial treningsøkt, med gode pauser og mye snakk, noe som passet meg ypperlig. Bakkeintervaller er i hvert fall noe jeg må trene mer på, så jeg satser på å få med meg flere opp til Ullandhaug!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar