onsdag 21. juni 2017

Olympus PEN E-PL7

Jeg har i flere år snakket om å kjøpe meg nytt kamera, ettersom Nikon speilrefleksen jeg har drasset rundt på i over syv år, begynner å bli litt stress å ta med seg. Ikke har den plass i vesken, den er tung å bare på og det ender ofte med at den blir leggende hjemme eller plassert i ro ved bordet. Jeg har vurdert både andre speilreflekskameraer og mindre kompaktkamera, og landet til slutt på selfie-kameraet Olympus PEN E-PL7. 2. juni, dagen jeg ble 18, dro jeg derfor innom Stavanger Foto, før den obligatoriske Vinmonopol-turen, og kjøpte meg drømmekameraet.


Først og fremst synes jeg kameraet ser veldig, veldig bra ut. Det ser noe vintage ut, og ser både sofistikert og stilig ut. Dessuten er det relativt lite, har plass i vesken, og er derfor mye lettere å ta med seg. Ikke bare ser kameraet bra ut, det er også bra, og har en LCD-skjerm som kan foldes ned til selfies,, og det kan kobles til mobilen gjennom wifi.


Jeg har ikke helt lært meg med kameraet enda, men jeg prøver meg litt frem med manualen ved siden av. Det skal i hvert fall være med i håndbagasjen når jeg reiser til Roma, så jeg kan ta masse bilder i sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar