onsdag 28. juni 2017

First day in Rome

For øyeblikket befinner jeg meg på hotellrommet i Roma, relativt sliten etter en laaang dag med reising. Dagen begynte for meg allerede før seks, da jeg dro med meg pappa og Sindre på en liten treningsøkt nede på Arena. Jeg digger å trene litt før jeg skal ut og reise, jeg blir mye mer opplagt av det, og i dag var intet unntak. Etter økten på Arena, som for øvrig besto av 4x4-intervaller og litt styrke, måtte jeg løpe hjem for å dusje og pakke ferdig til ferien.

Etter å ha pakket med meg siste rest av toalettsaker og treningstøy, i tillegg til å legge fra meg et par treningssko (var visst overkill å ta med to par treningssko på sommerferie, i følge både pappa og Henrik), dro jeg avgårde til Sola flyplass. Dette er ikke første gangen jeg er på reise uten resten av familien, jeg har tross alt vært på Språkreise i England, på helgetur i Oslo og flere sjakkturer så og si på egenhånd, men likevel var jeg litt nervøs. Jeg reiser altså sammen med Henrik og hans familie, og vi skal på cruise i Middelhavet. Det gikk imidlertid veldig fint, og jeg fikk sjekket inn bagasje, tatt ut Euro og kom meg trygt på flyet.



Reisen til Roma inkluderte en liten mellomlanding i Amsterdam, hvor vi byttet fly, og med en liten forsinkelse her og der, ankom vi ikke Italia før klokken var nærmere seks. Flyturen var derimot veldig grei, til tross for litt turbulens, og Henrik og jeg fikk sett nesten hele Beauty and the Beast. Jeg fikk ikke sjansen til å se den på kino, og i og med at det var min første gang, trillet det et par tårer underveis. - Jeg bare elsker den historien!




Fra flyplassen utenfor Roma ble vi kjørt inn til hotellet, som ligger like ved Trevi-fontenen. Ettersom vi ankom såpass sent, ble det ikke mye sightseeing, men vi fikk i hvert fall sett den kjente fontenen. Helt stappa av mennesker, men likevel et veldig vakkert syn. Middag nøt vi på en liten restaurant i en av de små sidegatene her, før vi dro tilbake til hotellrommet. I morgen blir trolig en noe mer innholdsrik dag, hvor vi skal besøke Colosseum, de spanske trappene og litt annet av hva Roma har å by på. Det er så mye praktfull arkitektur her i Roma, og jeg ser veldig frem til morgendagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar