torsdag 23. mars 2017

Curling

Curling er en av sportene jeg egentlig aldri har tenkt på å prøve, og jeg har aldri tenkt at det egentlig går an å prøve uten å gå aktivt på det. Her om dagen ble jeg, og resten av elevene ved de videregående skolene i Stavanger-området, imidlertid invitert til gratis curlingkveld av Sørmarka Curlingklubb.



Jeg ble skikkelig, skikkelig gira, og til tross for tre vurderinger den uken, prøvde jeg å få med meg en hel gjeng på å prøve curling. Vi endte opp med å være to stykker som dro, Henrik og jeg, og da vi møtte opp var det akkurat to andre som også hadde meldt seg på. Vi var altså fire stykker, og morsomt nok var alle fra Stavanger Katedralskole. Vi fire fikk hjelp av to instruktører, og fikk lære å gli på isen, sende curlingsteiner og dessuten spille to kamper, Henrik, jeg og en instruktør, mot resten.


Jeg er generelt dårlig på å sikte, og det gikk ikke så mye bedre med curlingsteinene. Enten skøyt jeg steinen for langt eller for kort, eller så var den langt utenfor banen. Likevel var det skikkelig gøy, og det var veldig gøy at jeg faktisk fikk det litt til. Nå er for øvrig isen tatt av ishallene i Stavanger, så det blir ikke noe curling på meg i nærmeste fremtid. Det ville i hvert fall vært moro å prøve igjen, da gjerne med enda flere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar