mandag 20. mars 2017

Cezinando

Kvelden etter vårball var jeg på konsert på Folken. Mablis, en av Stavangers nyere musikkfestivaler arrangerte konsert med Cezinando, i tillegg til at UFLAKKS fikk til en konsert for oss under 18 tidligere samme kveld. Jeg skulle så gjerne ha dratt på den "skikkelige" konserten, men med en familie som synes jeg har tidenes verste musikksmak, fikk jeg ikke med meg verge. Derfor dro jeg i stedet med meg Henrik på U-18-konserten, med Kapteinen som support.

Konserten var utrolig bra, med god stemning og overraskende masse folk. Selv om han ikke spilte en av mine favorittsanger, Pekka Pekka - noe han for øvrig ikke gjorde på den andre konserten heller - storkoste jeg meg i den lille timen konserten varte. Support var dessuten også innmari bra.




Arrangørene bak konserten var UFLAKKS Stavanger, en ungdomsarrangørgruppe med mål å utvide og forbedre konserttilbudet for ungdom under 18 år i Stavaner. Viktor Bugge fra Machu Picchu og Byberg&Bugge, Tor-Arne Vikingstad fra Sløtface og Malene Kolnes, tidligere bookingansvarlig i Folken Miksteip og som nå jobber med Musikkfest, har gått sammen med AKKS Stavanger, og det er nettopp disse som er bak UFLAKKS. De har flere konserter i ukene fremover, og jeg digger i hvert fall til konserttilbudet for ungdom blir bedre, til tross for at det er under tre måneder til jeg blir myndig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar