torsdag 9. mars 2017

Cezinando på Folken

Jeg er utrolig glad i å gå på konsert, men dessverre er ikke konserttilbudet her i Stavanger så ufattelig bra. Når det i tillegg er begrenset med scener som slipper inn oss under 18, blir det enda mindre konserter å gå på. Dette var spesielt kjipt da jeg fikk vite at Cezinando kommer til Folken og Stavanger i helgen, og jeg ikke hadde mulighet til å gå.


Her om dagen ble det derimot til min store glede annonsert at Cezinando, som for øvrig vant en Spellemann for "Årets tekstforfatter", skal spille en U18 konsert i forkant av hovedkonserten. Jeg klarte å overtale Henrik til å bli med meg, og minutter etter tikket det inn billetter til Folken på mailen min.

Konserten blir arrangert av UFLAKKS Stavanger, en ungdomsarrangørgruppe med mål å utvide og forbedre konserttilbudet for ungdom under 18 år i Stavaner. Viktor Bugge fra Machu Picchu og Byberg&Bugge, Tor-Arne Vikingstad fra Sløtface og Malene Kolnes, tidligere bookingansvarlig i Folken Miksteip og som nå jobber med Musikkfest, har gått sammen med AKKS Stavanger, og det er nettopp disse som er bak UFLAKKS. (Les mer HER)

Dørene åpnes lørdag klokken seks, og jeg gleder meg utrolig mye. For øyeblikket er Cezinandos album på repeat, og jeg kan såvidt vente til Folken-konserten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar