fredag 24. februar 2017

Into the wind

Galleri Sølvberget er et av kunstgalleriene i Stavanger, og har et par ganger i året kunstutstillinger over lengre tidsperioder. Jeg har tidligere besøkt to av utstillingene, Fin Serck-Hansenss musikkfotografi fra 1979 til 1986 og Aase Texmon Ryghs Evighetens form. For øyeblikket utstilles det billedbokillustrasjoner fra noen av Nordens fremste illustratører, med navn Into the wind.





Jeg og Tonje, min faste kunstpartner, besøkte utstillingen i dag, og jeg bare elsket den. Det var utrolig mange forskjellige bilder satt sammen, men totalt sett passet det skikkelig fint sammen. Utstillinger er kuratert av Ulrike Nickel, og er et samarbeid med Kulturkind Germany og The Nordic House Iceland.





I tillegg til flere nye illustrasjoner fra barnebøker jeg aldri har hørt, var det også tegninger fra barnebøker jeg selv har lest og har et forhold til. Både Doktor Proktor og Gubben og Katten var representert, til vår store glede.





Utstillingen presenteres frem til 12. april, og dersom du ønsker et lite hopp tilbake til barndommen, anbefales Into the wind på det sterkeste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar