tirsdag 21. februar 2017

Hålandsvannet halvmaraton 2017

Jeg er veldig glad i å løpe, og den 4. april skal jeg delta i mitt fjerde halvmaraton. Halvmaraton er min favorittdistanse å løpe, - jeg har tross alt ikke prøvd maraton enda, og jeg vært med i flere av de årlige løpene som foregår i Stavanger-området. 4. april, som faktisk er en tirsdag, skal jeg delta i Hålandsvannet halvmaraton for andre gang.


Hålandsvannet halvmaraton er et mosjonsløp hvor en kan spasere eller jogge tre ganger rundt Hålandsvannet, eventuelt én runde på om lag 7 km. Jeg deltok i fjor også, noe som gikk veldig bra, og jeg er kjempeklar for tre nye runder rundt vannet. Denne gangen løper jeg heller ikke helt alene, for både Henrik og Henrik skal være med på løpet. Jeg prøver å få med så mange som mulig, men så langt vet jeg bare om de to, i hvert fall som har meldt seg på løpet. De skal imidlertid være med på 7-kilometersløpet, men moro likevel.


Det eneste jeg gruer meg bittelitt til er opptreningen. Jeg har ikke løpt så veldig langt siden nedturen min, 3-sjøersløpet, i fjor. Jeg har prøvd å løpe litt utendørs tross lav temperatur, snø og regn, og har lagt bak meg et par runder rundt Stokkavannet, samt en lengre joggetur med Henrik. Det må jeg begynne med nå, men det får komme etter Texas.

Facebook-arrangementet til Hålandsvannet halvmaraton og 7 km kan finnes her, hvor det dessuten er link til påmelding.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar