søndag 5. februar 2017

Fjols til fjells

Helt siden før jul har Henrik og jeg snakket om å dra opp til Sirdal for å stå på ski, men på grunn av lite snø og travle helger, har det ikke blitt til noen turer i skitrekket. I dag hadde imidlertid begge dagen ledig, og vi dro opp til Ålsheia skitrekk.

Jeg har stått litt på slalom før, både slalom og snowboard for øvrig, men bare to-tre ganger hver vinter, og i fjor ingenting i det hele tatt. Henrik og faren er derimot nærmest født med ski på beina, og vi begynte rett på det "skikkelige" trekket. En stykk livredd Marlene, usikker på om skikunnskapene enda satt inne, men det gikk heldigvis fint. Ikke falt vi i skiheisen, jeg prøvde stolheis for første gang, vi gikk på slalom mellom to trekk (med usmørte ski og ikke-eksisterende langrennsteknikk førte dette i stor grad til slitne armer og triceps) og det gikk stort sett veldig bra.


Etter fem timer i skitrekket dro vi tilbake mot Stavanger, og for øyeblikket sitter jeg foran peisen med en kopp peppermyntekakao. En søndag absolutt vel brukt, og jeg håper det blir flere av disse før snøen forsvinner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar