mandag 20. februar 2017

2017 Reading Challenge

Er det en ting jeg har fått gjort mye av i 2017, så er det å lese. 2016 ble et år med lite lesing, og jeg var ikke engang i nærheten av å fullføre reading challenge'n Tonje og jeg bega oss ut på. I år har jeg derimot allerede lagt et par bøker bak meg, og håper på å totalt lese 20 bøker.

Vi nærmer oss allerede slutten på februar, og jeg har lest seks bøker; About a boy - Nich Hornby, How to be good - Nick Hornby, Mysteriet Mamma - Trude Lorentzen, Sofies Verden  - Jostein Gaarder og We were liars - E. Lockhart. Jeg registrerer alle bøkene jeg leser på nettsiden/appen Goodreads, hvor en kan registrere bøker en har lest, progresjon, lage boklister, anmelde bøker og dessuten legge til venner og like hverandres aktivitet. Kort sagt en side som sprer leseglede!



For øyeblikket leser jeg første bok i The Infernal Devices, A Clockwork angel, av Cassandra Clare, Get a Life av Nadine Gordimer og selvbiografien I am Malala, i tillegg til et par diktbøker og romaner av Nick Hornby. Hornby er en av mine favorittforfattere, og siden bøkene er relativt korte (de fleste ligger på mellom 250 og 300 sider), kan de leses ut på en liten helg. Jeg er enda usikker på hvilke bøker jeg skal kose meg med på flyturen tur/retur Texas, men jeg satser på å få lest litt der også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar