onsdag 4. januar 2017

Spartacus

2017 har startet bra på treningsfronten, med flere treningsøkter per dag og mye aktivitet i hverdagen generelt. I dag begynte dagen med 45/15-intervaller på tredemøllen, i tillegg til magetrening. Batteriet i pulsbeltet røk, så jeg vet ikke hvilke sone jeg lå i, men jeg pusta og peste, og det var en fin start på dagen.


På ettermiddagen dro jeg ned på Arena for en gruppetime der. Jeg digger gruppetrening, og i dag prøvde jeg en av timene til en av favorittinstruktørene mine, Jorge. Jeg har trent med Jorge siden jeg begynte på Arena, og han er supermotiverende og helt fantastisk til å pushe meg ut av komfortsonen. Han er sertifisert i både BodyPump, Grit og BodyCombat, og jobber i tillegg for Les Mills. I høst begynte han imidlertid med en helt ny, rå gruppetime; Spartacus.

Spartacus er basert på sirkeltrening, og vi kjører forskjellige øvelser på tid. Blant øvelsene vi kjørte i dag var det burpees, spurt, lengdehopp, roing og diverse mageøvelser. Pulsen pushet 200 gjennom store deler av økten, og etter tre kvarter var jeg helt kjørt. En veldig "meg" time, og som virkelig fikk meg ut av komfortsonen. Det var i tillegg veldig mange kjente fra Griten, og det gir selvsagt også motivasjon.


Timen har tidligere vært på torsdager, og dermed krasjet med jobb for meg, men nå er den i stedet på onsdager. Dessuten er den også på mandager, med Mari som instruktør. Jeg gleder meg allerede til neste onsdag, for enda en økt med Jorge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar