tirsdag 3. januar 2017

New year, new projects

Jeg har jobbet som instruktør på Arena siden litt før sommerferien, og har de siste månedene hatt både gruppetimer i sal og løpetimer i tredemøllesalen. Jeg har timer både om morgenen og kvelden, og stortrives. Jeg ble sertifisert i gruppetimen min, Les Mills Grit (både strength, cardio og plyo), rett før jul, og da planen for nyåret begynte å bli lagt, fikk jeg tilbud om opplæring i slyngetrening.


I dag har jeg derfor hatt opplæring i slyngetrening! Arena har et område med elleve TRX-slynger, og har om lag fire timer i uken, fordelt over to nivå. Jeg har vært på slyngetimene en del ganger, og til tross for at en jobber med kroppsvekt, er det jammen bra trening.

- Bilde fra Arena Treningssenter på Instagram -

Under opplæringen gikk vi gjennom the basics om slyngetrening, forskjellige øvelser, teori og hvordan presentere øvelsene. Selv om jeg kan litt om slyngetrening fra før av, var det veldig mye nytt og lærerikt. Jeg skal først og fremst bare være vikar på slyngetimene, men det hadde vært veldig gøy å hatt noen timer selv med tiden. Jeg gleder meg i hvert fall til å trene mer i slynger selv også, nå har jeg tross alt litt mer teori og kunnskap om det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar