tirsdag 3. januar 2017

Les Mills Bodyattack

Jeg fikk mye tilbakemelding da jeg ble sertifisert Les Mills Grit-instruktør, og blant dem var det tips om en annen Les Mills-time som kunne passe for meg; Bodyattack. Jeg har prøvd nesten alle timene på Arena, i hvert fall de som var når jeg begynte, men aldri Bodyattack. Jeg har ikke rytme og kan ikke bevege meg i takt, og i skrekk for enda en time hvor jeg står motsatt vei og ikke klarer å henge med hverken de andre eller musikken, har jeg ikke turt å prøve.


For øyeblikket er den en time Bodyattack etter Grit på tirsdager, og da jeg i dag ikke rakk Grit-timen, kastet jeg meg på attack i stedet. Dette er en sportslig intervalltime som kombinerer atletiske bevegelser med styrke- og stabiliseringsøvelser, som for eksempel knebøy, burpees, utfall og push-ups. Heldigvis for meg krevde timen lite koordinasjon, og med en innmari motiverende og energisk instruktør, var timen helt perfekt for meg.


Jeg brenner for kondisjonstrening og trening med egen kroppsvekt, og jeg digget Bodyattack. Det var høy musikk, god stemning og generelt veldig gøy. Til tross for at det var en gøy time, var det også skikkelig hardt, og svetten rant samtidig som pulsen pushet 190. Jeg kommer garantert til å gå igjen, kanskje i kombinasjon med Grit-timen før. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar