lørdag 28. januar 2017

Dager som denne

Dagene går så ufattelig fort for tiden, og jeg kan nesten ikke tro det bare er dager igjen av den første måneden i 2017. For min del er dagene fylt opp med trening, jobb og skole, ja, ikke minst skole. For øyeblikket, klokken ni en lørdags kveld, sitter jeg med biologi-boken til høyre og kjemi-boken til venstre for meg, og jeg har lagt flere timer med lesing bak meg i dag.



Jeg er veldig god på å prokrastinere og utsette ting, og ligger gjerne litt bak. Jeg gjør mitt beste for å unngå det, og den siste uken har jeg hatt noen lange studieøkter for å ta igjen og dessuten komme litt frempå. Selv om jeg er god på å utsette, så jobber jeg ufattelig effektivt når jeg først er i gang. Takk og pris for det, for med venner, to jobber og i hvert fall to vurderinger i uka er det ikke så mye tid igjen til overs.



Selv om 2017 har fått en travel start, stresser jeg uvanlig lite, og jeg elsker hvordan ting er for tiden. Jeg har effektive timer med skolearbeid i fritimer og mellom jobb, og har derfor også fått mye tid til å lese. Jeg har faktisk lest fem bøker allerede! Å lese er en av mine favoritting, men de siste årene har det blitt ganske nedprioritert. Nå har jeg derimot kommet skikkelig inni bøkenes verden, og prøver å lese litt på sengen hver dag. For øyeblikket holder jeg på med A Clockwork Angel av Cassandra Clare, som jeg fikk til jul for noen år siden. Litt annerledes enn hva jeg leser til normalt, men den er i hvert fall veldig spennende så langt.

Nå skal jeg bare fullføre et delkapittel i biologi, før jeg tar med meg boken og hopper under dynen. Jeg kjenner jeg er skikkelig trøtt, så denne lørdagskvelden blir avsluttet tidlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar