søndag 15. januar 2017

Årets første løpetur

Vi går snart inn i årets tredje uke, og likevel har ikke jeg løpt ute en eneste gang. Før jul hadde Henrik og jeg relativt gode rutiner, med utendørs løpetur hver søndag formiddag, men så ble det ferie og slikt, og vi har ikke tatt opp turene. Det bestemte vi oss for å gjøre om på i dag, og til tross for snø og 1 grad ute, tok vi på oss løpesko og brodder og satte ut.


Jeg kjøpte brodder for ett års tid siden, og det er et av de beste kjøpene jeg har gjort. Selv om det var is og glatt gjennom nesten hele løypen, kjente i hvert fall ikke jeg noe til det. Vi løp fra Vaulen til Mosvannet, rundt vannet og tilbake til Vaulen, en tur på om lag 11 kilometer. Jeg presterte å glemme pulsklokken min hjemme, og da jeg skulle tracke løpeturen på mobilen satte jeg på styrketrening, så noe presis beregning av økten fikk jeg ikke, men det er samtidig veldig greit. Jeg fokuserer litt mye på kilometertid når jeg løper, spesielt rundt Stokkavannet som jeg kjenner ganske godt nå, så det var faktisk deilig å løpe uten å tenke på det. De 11 kilometerne gikk overraskende bra, og det var skikkelig, skikkelig gøy.


Nå er i hvert fall den første løpeturen over, og så håper jeg bare vi holder rutinene og fortsetter å løpe. Det ser ut som om vi, i tillegg til noen andre fra skolen, skal delta i Hålandsvannet Halvmaraton i april, og da må vi jo ha et bra løpegrunnlag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar