torsdag 1. desember 2016

Vi nisser, vi nisser teller dager i desember...

... og hvilken dag i desember er det i dag?
Det er første desember, det er første desember. Det er første desember i dag!

Vi er endelig i desember, og det er nå offisielt innafor å høre på julemusikk. Ikke at jeg har brydd meg om det, for jeg har hørt på sangene fra Jul i Blåfjell og Jul i Svingen helt siden september/oktober, jeg. Selv om jeg har tjuvstartet med både julemusikk, julepynt og pepperkaker, kjenner jeg at jeg får ekstra mye julestemning av bare det faktum at vi er i desember. Det er bare snakk om et par uker til juleferie, julemat og feiring med familie, og jeg kan nesten ikke vente!


Første desember betyr også åpning av første kalendergave. Jeg e-l-s-k-e-r kalendere, og i år har mamma laget pakkekalender til meg. I første luke lå det en sjokoladekalender. I tillegg til kalenderen hjemme, har vi kalender på jobb og på skolen. Eller, på skolen er det mer et secret santa-opplegg, perfekt for meg som eeeelsker å planlegge og kjøpe litt mer spesifikke gaver.




Åhh, jeg gleder meg allerede til i morgen, når det er tid for å åpne neste gave i adventskalenderen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar