mandag 19. desember 2016

To me - from me: Du er så lys

I vår åpnet jeg øynene for moderne, norsk litteratur, mer spesifikt Tore Renberg. De siste årene har det gått mye i engelske bøker og tekster, men etter å ha blitt introdusert til Mannen som elsket Yngve og Stavanger-forfatteren har jeg slukt bok på bok i serien om Jarle Klepp. Jeg mangler enda siste bok i serien, Dette er mine gamle dager, men de fire bøkene før ble lest på én, to, tre.


Tore Renberg er blitt en av mine favorittforfattere fra Norge, og jeg var derfor helt i himmelen da jeg fant ut at han skal ha en rekke boksigneringer her i Stavanger. Mamma og pappa synes det var en smule rart, han er tross alt herifra, og de har visst møtt ham før, men det har altså ikke jeg. Han skal ha signering av sin nye bok, Du er så lys, over hele Stavanger, og i dag var noen av de første. Jeg dro med meg pappa ut på Kilden etter middag, og kom hjem kjempefornøyd med årets julegave; til meg, fra meg.



Jeg fikk møte Renberg, og snakket med ham. Han har også gått på Stavanger Katedralskole Kongsgård, så i min signerte bok sto det "Beste hilsen til Kongsgård-jentå Marlene fra Kongsgård-gutten Tore Renberg". Moro, og veldig koselig! En veldig kjekk julegave til meg selv, selv om jeg ikke pakker den inn og legger den under treet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar