onsdag 7. desember 2016

Pepperkakebyen i Stavanger

Hvert år arrangerer Stavanger Aftenblad pepperkakehus-konkurranse, som de siste årene har blitt stilt ut på Sølvberget. Jeg har ikke noe tradisjon med å besøke byen selv, men etter jeg begynte her på Kongsgård og byen ble stilt ut bare minutter herfra, har jeg besøkt den et par ganger de siste to årene. Årets første besøk var i dag, nesten en halv måned etter utstillingen åpnet, sammen med Tonje.






Skal jeg være helt ærlig synes jeg nivået av kvalitet på Pepperkakehusene var noe høyere i fjor, men likevel utrolig mye kreative bygg. Jeg tror jeg selv har laget pepperkakehus én eller to ganger i løpet av livet, og det var i hvert fall ikke i nærheten så bra. Er faktisk noe usikker på om det i det hele tatt sto oppreist...





Uansett en veldig koselig utnyttelse av friminuttet! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar