lørdag 31. desember 2016

Pepperkakebaking

Når en pepperkakebaker baker pepperkakekaker 


Bortsett fra noen marengs med daim i, ble det lite julebakst på familien i år. Selv om jeg var hjemme og jobbet hver eneste helg, gikk desember litt for fort, og plutselig var julaften kommet og gått. Vi fikk masser av julekaker både i juleselskap og av besteforeldrene mine, men det er liksom noe med det å bake kaker selv som er spesielt med julen, i hvert fall for meg. Derfor dro jeg tidligere i uken, mens vi var på hytten, Sindre med meg på pepperkakebaking. - Bedre sent enn aldri.



"Ekte", helt hjemmelagde pepperkaker har jeg aldri laget, men jeg synes selv at deigen fra IKEA er fantastisk god. Den er spesielt god mens en kutter ut formene. Jeg er en av dem som liker deigen litt mer enn jeg liker kakene, og foretrekker helt ærlig kjøpepepperkaker fremfor de en lager hjemme. Men igjen, det er jo også en del av julen; lage for mange pepperkaker, som aldri blir spist.

Selv om pepperkaker kanskje ikke er de beste julekakene, selv sverger jeg til Serinakaker og noen julekaker mamma fikk i vertinnegave (som jeg ikke turte se på oppskriften til en gang), er de veldig koselige å lage. Neste år må jeg garantert få bakt julekaker før romjulen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar