tirsdag 20. desember 2016

Ice skating

Selv om jeg ikke har så mye til overs for vinter og kulde, er vintersport noe av det kjekkeste jeg vet. Jeg nyter timene i trekket med slalomski på beina, skøyter er noe av det morsomste jeg vet om og jeg er helt sikker på at jeg hadde vært en racer på langrenn (med Marius-genser, Kvikk lunsj og fletter) om jeg hadde stått på det.


Jeg begynte med skøyter allerede i høstferien, sammen med Henrik, men etter det har det blitt lite tid i ishallen. Vi prøvde å få det til en dag tidligere denne måneden, uten hell, men heldigvis fikk jeg førjulskøytingen min i gymtimen min i dag. Siden Stavanger Katedralskole ikke har gymsal, den ligger tross alt midt i sentrum, låner vi en annen skole sin, og siden den i dag var opptatt, dro vi på skøyter i Sørmarka Arena i stedet. Jeg har skøytet dagene før jul nærmest hvert år siden barneskolen, og jeg er så glad tradisjonen ble opprettholdt i år også.



Det er et lite stykke fra Kongsgård til Sørmarka Arena, og siden klassen min skulle på førjulskos hos kontaktlæreren vår senere på dagen, hadde vi ikke mye tid til disposisjon. Vi fikk tid til litt friskøyting og dessuten et par leker, og etter en god time var både anklene og knærne (og armer, av en eller annen grunn) mine ganske ferdige. En koselig dag, og jeg satser på å få skøytet noe i romjulen også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar