fredag 23. desember 2016

2016 Reading Challenge

Et av mine (ufullførte) nyttårsforsett var å lese flere bøker. Ettersom jeg har blitt eldre har det blitt mindre og mindre tid til å leve seg inn i bøkenes verden, og det har nærmest gått flere uker uten at jeg har hørt en eneste bok. Jeg ønsket å fokusere på dette i 2016, og kastet meg på en lese-challenge, uten å egentlig tenke over hvor mye mer travelt dette året kom til å bli.

Reading challengen inneholder 40 forskjellige beskrivelser av bøker, alt fra "a satirical book" til "a book with a blue cover", som en skal lese. Nå nærmer vi oss slutten på årets med stormskritt, og jeg har lest om lag 16 av disse bøkene. Med andre ord ble mer lesing et av mange nyttårsforsett som ble lagt på hyllen. Trist, for lesing er noe av det kjekkeste jeg vet, og spesielt kjipt når jeg vet at med andre prioriteringer og mindre prokrastinering hadde jeg klart i hvert fall et par bøker mer.

♥ A book set in your home state: Forbannet, Tonje Tornes

♥ A book set in Europe: Charlotte Isabel Hansen, Tore Renberg

♥ A New York Times bestseller: The perks of being a wallflower, Stephen Chbosky

♥ A book you can finish in a day: Naiv. Super., Erlend Loe


♥ A book with a protagonist who has your occupation: Mannen som elsket Yngve, Tore Renberg

♥ A book at least 100 years older than you: The picture of Dorian Gray, Oscar Wilde

♥ A book and its prequel: Pixley Mapogo og Kompani Orheim, Tore Renberg (her måtte jeg trikse litt, da Kompani Orheim egentlig er boken etter Mannen som elsket Yngve, med handling før, og Pixley Mapogo fjerde bok i serien, hehe)


♥ A murder mystery: Stalker, Lars Kepler

♥ A book written by a comedian: Verdens beste mamma - NOT, Henriette Steensrup

♥ A book with a blue cover: The giver, Lois Lowry

♥ A classic from the 20th century: To kill a mockingbird, Harper Lee

♥ A book from the library: Fange 59: Taterpige, Aina Basso

♥ A book that's guaranteed to bring you joy: Svindel og multelikør, Catharina Ingelman-Sandberg


Nå ble ikke challengen fullført i år, men mindre jeg på mirakuløst vis leser over 20 bøker de neste åtte dagene. Jeg håper 2017 blir et år hvor jeg tilbringer mindre tid foran skjerm, og mer tid med en god bok i hendene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar