søndag 20. november 2016

Sunday runday

Løping er en av få idretter jeg har klart å opprettholde over flere år. Helt siden 9-10 årsalderen da pappa nærmest måtte piske meg rundt Mosvannet, til i dag hvor jeg løper halvmaraton av egen vilje. Jeg liker både langturer, intervaller, korte som lange, bakkeløp og egentlig løping generelt, men kanskje aller mest litt lengre joggeturer og litt kortere intervaller.

Slenger med et bilde fra en dag det å løpe ikke var like gøy

Jeg har ikke så veldig mye tid til å løpe ute i hverdagen, jeg prioriterer det i hvert fall ikke, ettersom det er så ufattelig mye lettere å hive meg på sykkelen og kjøre et par runder med intervaller i stedet. Jeg jogger noen ganger, men da som regel i helgene og hvis jeg ikke har tilgang på treningssenter.

Etter mitt forrige halvmaraton, hvor jeg stilte til start uten noe distansetrening i beina, har jeg fokusert mer på å løpe lengre turer ute, i hvert fall til en viss grad. De siste tre søndagene, inkludert dagen etter 3-Sjøers, har jeg derfor løpt rundt Stokkavannet med Henrik. Turene har gått i et ganske rolig tempo, men jeg har kommet meg rundt og begynner å bli vandt til å løpe over lengre tid igjen. Planen er å sakte med sikkert øke distanse, slik at jeg, og forhåpentligvis han også, stiller til start i et halvmaraton (eller en 10-kilometer) til våren.


Turene har gått ganske fint til nå, og det har ikke vært alt for kaldt. Jeg kjenner jeg gruer meg litt til vinteren og eventuelt snøen kommer, for å løpe da er ikke like gøy. Brodder har jeg heldigvis fra i fjor, så jeg har i hvert fall ikke noen unnskyldning til å avlyse den ukentlige joggeturen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar