torsdag 10. november 2016

Morgenhelt 2016

Noe av det kjekkeste jeg vet er å trene, og jeg passer alltid på å i hvert fall få noen økter nede på Arena Treningssenter i uken. Jeg er imidlertid ganske travel i hverdagen, med venner, jobb og ikke minst skole, så det er ikke hver dag jeg har tid til å trene ettermiddagen. Heldigvis åpner treningssenteret mitt tidlig, så flere dager i uken trener jeg om morgenen før skolen.

Morgentrening er blitt noe av det kjekkeste jeg vet, og de dagene jeg står opp med fuglene er ofte både de mest produktive og beste dagene i uken. Denne uken her har jeg vært ute av sengen før seks både mandag, tirsdag og onsdag, og har fått en skikkelig økt før jeg skolen. Jeg får ikke bare masse energi av å trene såpass tidlig, jeg bruker dessuten kortere tid på å fikse meg før skolen, og kommer alltid en liten stund før skolen begynner. I tillegg er følelsen av å være ferdig med treningen så tidlig på dagen, helt fantastisk.

Nå om vinteren er det en smule vanskelig å komme seg på trening om morgenen. Det er kaldt ute, helt mørkt og det føles ut som om det er midt på natten. Da er det veldig motiverende at Arena har en morgentreningskampanje hver høst, hvor en kan vinne en morgentreningskopp. Jeg har fått koppen to år på rad nå, ved å trene ti ganger før klokken halv åtte, og må selvsagt få koppen i år også.



Morgenhelt-konkurransen begynte i oktober, og jeg har omtrent 7 morgenøkter. Jeg har ikke registrert alle, så jeg ligger litt bak, men jeg regner med jeg kommer i mål, kanskje allerede i neste uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar