tirsdag 29. november 2016

Jeg er en Morgenhelt

Jeg har vært medlem av Arena Treningssenter i et par år nå, og hver vinter har de kjørt en Morgenhelt-kampanje. Det kan være tungt å komme seg opp om morgenen, spesielt nå som det er grusomt kaldt og mørkt ute, og derfor har de som kommer og trener før halv åtte om morgenen mulighet til å få en kaffekopp som synlig bevis på at en er en morgenhelt.


Morgentrening er noe av det kjekkeste jeg vet om, og om sommeren er jeg ganske flink til å komme meg opp av sengen. Om vinteren derimot, er det vondt å reise seg fra den varme sengen. Nå har jeg timer på Arena både mandag og tirsdag morgen, så de dagene er ikke noe problem, men det er ikke ofte jeg blir sett de andre dagene i uken. Jeg står opp i tide, men kommer meg rett og slett ikke lenger enn det. Jeg har imidlertid klart å få kaffekoppen to år tidligere, og dermed har koppen blitt motivasjon til å stå opp i tide og dra på treningssenteret.

Det er ikke bare kaffekoppen som får meg opp av sengen om morgenen lenger. Jeg har nemlig kommet over verdens mest geniale life hack, det synes jeg selv i hvert fall. Alle andre tror jeg er helt gal, men jeg har begynt å sove i treningstøy. Da har jeg nemlig allerede på treningsklærne når jeg står opp, og må bare pusse tenner før jeg går ut døren. Jeg sparer mye tid, i tillegg til jeg ikke har hjerte til å ta av treningsklær uten å ha trent. Jeg sover altså i treningsbh og tights (og pulsklokke, men det er mer for å tracke søvn) hver natt, og jammen har jeg ikke kommet meg på trening hver hverdag den siste uken!



Innsatsen min på morgentrening forrige uke ga meg ikke bare god samvittighet, en våken meg og masse overskudd, men også Morgenhelt-koppen. Lykke! Nå har jeg fått kaffekoppen for tredje år på rad, av tre år, og selv om jeg ikke drikker kaffe, er det utrolig moro!

Selv om jeg nå har fått "premien" vil jeg selvsagt fortsette å trene om morgenen, og jeg satser på å få inn morgenøkter både onsdag, torsdag og fredag denne uken også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar