tirsdag 1. november 2016

A year of living without

I dag er det et helt år siden jeg begynte mitt lille prosjekt for å finne selvkontroll og disiplinere meg selv. I tolv måneder har jeg prøvd å holde meg borte fra diverse dårlige vaner jeg har i livet mitt, godteri, pengebruk, sene kvelder, buss, Netflix og fastfood for å nevne noen.



Månedene har gått litt opp og ned. Noen ganger har jeg klart meg helt fint, deriblant sene kvelder og morgener, mens andre - pengebruk - har gått rett vest. Jeg har lært mye om meg selv, og hvor dårlig jeg faktisk er til å kontrollere meg selv. Enkelte vaner har jeg gitt opp for godt, som fast food (i den grad jeg kan, i hvert fall), sene kvelder og sene morgener, og jeg har faktisk funnet en glede i det. Jeg har lært å elske å legge meg tidlig, og til flere av vennenes mine irritasjon er jeg den som sier "natta" før ti og ikke er mulig å kontakte etter det. Det gir meg mer overskudd og jeg er ikke sliten lenger, og jeg elsker det.

Denne måneden har jeg prøvd å holde meg borte fra fastfood. Det har jeg egentlig vært ganske obs på siste året, og jeg tror ikke jeg har vært innom McDonalds eller slike burgersjapper siden jeg begynte på videregående. Jeg spiser ferdigpizza og burger fra (verdens beste fastfoodsjappe) The Shack en gang i blant, men det er ikke særlig ofte. Denne måneden har jeg derimot trykket i tryne på både burger og pizza, hehe. Det er greia med meg; sier jeg at jeg ikke skal gjøre noe, gjør jeg det i hvert fall. Derfor funket ikke dette helt.


Bortsett fra noen mislykkede måneder synes jeg det har vært et vellykket prosjekt. Jeg har lært at det er mulig å sykle til skolen på kortere tid enn buss, jeg har lagt fra meg lommeboken hjemme og det er måneder hvor jeg ikke har brukt opp all mobildataen min på å scrolle nedover Instagram. Det er så gøy å utfordre seg selv, både mentalt og fysisk, og jeg har virkelig digget A Year of living without. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar