søndag 6. november 2016

3-Sjøersløpet 2016

I løpet av det siste året har jeg løpt fem halvmaraton, og senest i går løp jeg det siste: 3-Sjøersløpet. Jeg løp 3-Sjøers for første gang i fjor, og det var en av mine beste løpsopplevelser, og derfor meldte jeg meg tidlig på løpet i år også. Årets løp gikk derimot ikke like bra, ettersom arrangementet kom litt brått på, og jeg stilte til start uten noe mengdetrening i det hele tatt.

Jeg burde nok ikke ha stilt til start, med tanke på hvor lite jeg har trent de siste ukene, men jeg prøvde meg likevel. De første kilometerene gikk dessuten veldig bra, og jeg løp på optimal tid til å komme i mål på under 2 timer. Å holde dette tempoet klarte jeg imidlertid ikke, og ved starten av Hålandsvannet stivnet jeg helt til. Beina ble tunge som bly, og det var helt fælt å løpe.




Beina ble så vonde at jeg på et tidspunkt vurderte å bryte. Jeg ringte mamma og sa at hun måtte hente meg, men da jeg ikke hadde peiling på hvor jeg var, kunne jeg på en måte ikke bryte. Jeg kom dermed i mål, på langt nær så god tid som tidligere, men det burde jeg ikke ha gjort heller, så det var vel litt til pass for meg.

Forhåpentligvis har jeg lært litt av dette, og er en smule mer forsiktig før jeg melder meg på flere halvmaraton. Først av alt må jeg i hvert fall komme tilbake i løpsrutiner, og begynne å løpe langt igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar