mandag 10. oktober 2016

The best takeaway

Min favorittrestaurant og -takeaway-sted, Sabi Sushi, ligger vegg i vegg med Arena, rundt en kilometer fra huset mitt. Litt for nærme, kanskje, ettersom det er mitt go-to sted når jeg ikke vil lage middag, kose meg eller rett og slett bare føler for å spise sushi. Med andre ord blir det sushi en del ganger i måneden. Jeg synes uansett at Sabi har verdens beste sushi, og digger at jeg bare kan ta en svipptur innom mens jeg allerede er på Arena.



Mandagene er alltid ganske travle for meg, med jobber både morgen, ettermiddag og kveld, og selv når jeg har ferie er det litt hektisk. Derfor bestemte mamma og jeg, - guttene er på hytten -, oss for å ha sushi til middag. Vanligvis bestiller vi Sabi Kuro, en meny som har flere typer maki, nigiri og sashimi, både med laks og tempura. I dag ville jeg derimot prøve noe annet, og bestilte i stedet fire forskjellige menyer; sabi bare laks med nigiri og maki, spicy laks og avokado makiruller, tempura og tempura scampi i makiruller, i tillegg til Sabis ufattelig gode Jalapeño-saus. En perfekt avslutning på mandagen!





Valgene mine falt absolutt i smak, og til min store glede har jeg fått i oppgave å velge ut sushi-menyen neste gang også. Ikke at jeg kommer til å variere så veldig mye, jeg foretrekker egentlig avokado, agurk, laks og tempura, og bytter i hovedsak på menyer med disse ingrediensene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar