mandag 24. oktober 2016

Sweater weather

Jeg er egentlig ikke så alt for glad i høsten, i hvert fall ikke her i Stavanger, ettersom det i stor grad bare er vått, fuktig og kaldt. De siste dagene har vi derimot vært skikkelig heldige med været, og til tross for at gradestokken har vist rundt 10 grader, har det vært tørt, fint og skikkelig høstlig ute.




Den tiden når det er slikt vær, det er tørt, luften er kjølig, bladene er fargerike og litt henger enda på trærne, er bare helt fantastisk. Slik type høst får meg til å ville forbli i oktober året rundt. Tykke gensere og ullskjerf, men uten jakke. Kakao og te etter skolen, fuzzy sokker og fyring i peisen, jeg elsker det! Slik er været for øyeblikket, og as we speak sitter jeg i en splitter ny strikkegenser.





Jeg fant for noen uker siden verdens fineste garn på Søstrene Grene, og klarte å overtale mamma til å strikke en genser av garnet til meg. Den ble ferdig i går kveld, og jeg er sååå fornøyd! Genseren er en smule stor, hun hadde ikke oppskrift til garnet og måtte dermed strikke på følelsen. Den er sennepsgul, en av mine favorittfarger, har høy hals og sååå behagelig. Den er både varm og deilig, og perfekt til kjølige høstdager.



Snart er jeg nok også ferdig med mitt eget strikkeprosjekt, som jeg for øvrig har holdt på med i flere år. Det gleder jeg meg veldig til, spesielt til å få enda en strikkegenser i samlingen. Det er nesten det eneste jeg er å se i nå for tiden, og jeg elsker det. Ikke bare holder jeg varmen, men det ser jo bra ut i tillegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar