fredag 7. oktober 2016

Revolving

En av mine favoritting å gjøre på fritiden, er å gå på konsert. Jeg digger atmosfæren, og er musikken bra blir det nesten garantert en bra kveld. Derfor dro jeg på onsdag på konsert på Folken i Stavanger, for å se musikkelevene ved skolen min presentere Beatles-sanger.

Stavanger Katedralskole er delt inn i to avdelinger, Kongsgård som jeg går på, som kun har studiespesialiserende, og Bjergsted, litt utenfor byen, men musikk, dans og drama. På onsdag fremførte musikkelevene på tvers av trinn sanger fra The Beatles sitt Revolver-album, i anledning albumets 50 års jubileum.

Revolver er det syvende albumet The Beatles ga ut, og ble sluppet 1966. Dette var like før bandets siste turné, men ingen av disse sangene ble spilt der. Visstnok skal sangene ha vært laget slik at de er vanskelige å spille live. Det klarte imidlertid musikkelevene utrolig bra, da de spilte sine egne versjoner av sanger som Yellow Submarine, Taxman og Eleanor Rigby.


Konserten var utrolig bra, og det at jeg kjenner noen av de som spilte gjorde det enda bedre. Jeg mener at de skal holde flere konserten i løpet av året, kanskje ikke på Folken, da, og gleder meg mye til å høre mer. Jeg var ikke på noen av MDD-arrangementene utenom skoletiden i fjor, men det må jeg virkelig forandre på i år! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar