fredag 28. oktober 2016

Oslo, I'm loving you

Etter en lang dag er jeg endelig kommet meg i pysj, og for øyeblikket sitter jeg godt plantet i senga på hotellrommet mitt. Denne helgen tilbringer jeg i Oslo, helt på egenhånd, for å begynne grunnutdanningen min som Grit-instruktør. Jeg reiste direkte fra skolen, koffert og det hele, og det gikk helt supert.


Jeg har aldri reist 100% alene før, med ansvar for hotell og organisering, så dette var ganske spennende. Heldigvis fant jeg frem både på Stavanger Lufthavn og Gardermoen, på flytoget og Oslo S. Jeg bor på et Scandic-hotell like ved Oslo S, og sentralt til både shopping og treningssenteret grunnutdanningen skal holdes på.

Med en gang jeg hadde sjekket inn på hotellet, kastet jeg fra meg koffert og skolesekk, og hoppet på trikken til Grünerløkka. Jeg har vært på Grünerløkka én gang før, i august med Heidi, og digget det. Atmosfæren, kaféene, butikkene... Alt var generelt helt supert! I dag, som forrige gang, hadde jeg ikke så veldig med tid, jeg kom tross alt frem relativt sent, så jeg fikk bare en liten svipptur innom Acne Archive. Acne Studios er mitt favorittmerke, og jeg måtte bare innom archive-butikken for å se om jeg fant noe fint. Forrige gang fant jeg drømmecardiganen, selvsagt i to størrelser for stor, og jeg hadde håpet å finne den igjen.

Noen cardigan ble det ikke, men penger ble brukt likevel. Jeg kjøpte meg et grønt og gult skjerf og en hvit collegegenser, i tillegg til et gult og grønt skjerf til mamma. Jeg har allerede to skjerf fra Acne, men prisen var så god at jeg kunne ikke la det gå fra meg. Begge skjerfa var skikkelig fine, og hvis jeg er heldig får jeg også låne mamma sitt.


Før jeg dro tilbake til Jernbanetorget og hotellrommet, bestilte jeg middag på favorittrestauranten min, Mucho Mas. Jeg fikk den anbefalt av Silje i sommer, og de har bare verdens beste meksikanske mat.



Trikken tilbake gikk også strålende, og nå er jeg altså plassert godt under dyna. Jeg har hotellrommet helt for meg selv, og digger det. Ikke bare kan jeg bruke hele dobbelsenga, men badet og slikt er også bare mitt. Hotellrommet er også veldig fint og moderne, så jeg har ikke noe imot å tilbringe de neste kveldene her. Jeg må faktisk snart legge meg, for å være våken til kurset i morgen, men først av alt skal jeg prøve å få unnagjort litt skolearbeid! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar