søndag 2. oktober 2016

My cup of tea

Noe av det jeg liker aller, aller best med høsten, det er at det er helt innafor å drikke te. Jeg er innmari glad i varme drikker, da spesielt te, men føler ikke det er helt greit å drikke te i juni og juli, på en måte. Nå begynner det imidlertid til å bli kaldere - jeg gikk faktisk med skinnvotter på skolen på fredag - og det er dermed på tide å ta med seg termos med te på skolen.



Jeg har allerede med meg en termokopp med havregrøt på skolen hver dag, og da har jeg ikke annet valg enn å ta med meg termos på skolen. Heldigvis har jeg verdens flotteste termoser, fra Teavana. De er ikke bare utrolig flotte, men samtidig holder de varme godt og har egen tesil som passer perfekt oppi.


Sammen med Teavana-termosen har jeg også funnet frem teen min. Jeg har to fulle hyller med te, og jeg elsker å bare lukte på alle de forskjellige teene. Favorittene mine er fra Teavana, en slags te-Starbucks de har i USA.  mellom Teavana og Starbucks, er at Teavana er, som navnet sier, en tesjappe der en kan kjøpe flere typer forskjellig te i løsvekt i flotte bokser, eller kjøpe en kopp mens en er der. Det er, som Starbucks, ganske dyrt, og teen de selger regnes som veldig ekslusiv. Starbucks Torgterrassen i Stavanger har faktisk begynt å selge iste laget på Teavana-te, og jeg elsker det.



Jeg har også mye te derfra selv, både som jeg har kjøpt mens jeg har væt der, og som jeg har fått i gave. Teavana har så mange forskjellige smaker, og jeg digger hele konseptet deres. Takk til Mary Jo som introduserte meg til det altså! De fleste av mine all-time favoritt-teer, med unntak av frokostteen fra Yorkshire Tea, er fra Teavana og de siste årene har det vært mine faste skole-teer.

Det meste av teen min er i løsvekt, og selv om det er litt mer arbeid, foretrekker jeg det fremfor teposer. Det er mer smak i det, og det er generelt bare fantastisk. Min favoritt-te for øyeblikket er watermelon mint chiller, som er en white te fra Teavana Jeg holder fremdeles fast på sommeren, og denne er ganske "sommerslig" av seg. Den er frisk, med mintsmak, kombinert med sommerfrukten vannmelon. Såå god!

Jeg har også flere andre favoritter;


Pomegrante Cranberry crush, herbal tea (Teavana) Denne er laget av søte tranebær, ananas, bringebær og granateple, og både lukter og smaker f-a-n-t-a-s-t-i-s-k! Litt høstlig av seg, så den passer perfekt på denne tiden av året!



Caramel Chai, rooibos tea (Teavana) Karamell med kanel, ingefær og nellik danner den beste juleteen! Den lukter som julekaker, og smaker likedan. Helt ærlig kan den til og med konkurrere med min favoritt Starbucks-drikke, Pumpkin Spice Latte.

Gingerbread, black tea (Teavana) Enda en typisk julete (jeg er veldig glad i lukten - og smaken - av jul), denne gangen av pepperkakekrydder og karamelleple. Den kombinasjonen, altså!

Pumpkin Spice Brülee, oolong tea (Teavana) Christmas in a cup, yet again. Gresskar, kakao, hvit sjokolade og krydder danner enda en utrolig julete. Jeg har allerede julestemning, som absolutt blir forsterket av disse luktene!



Maharaja Chai Oolong & Samurai Chai Mate, oolong tea (Teavana) Denne blenden fikk jeg av Mary Jo for en god stund siden, og det er virkelig en gammel favoritt. Min første Teavana-te, og en av verdens beste høst-teer. Det er altså en blanding av to teer, og er laget av krydder, kanel, ingefær og nellik.

Aberdeen Breakfast tea (Pekoetea of Edinburgh, tea-shop i Aberdeen) Frokost-teen en ikke blir lei, var det jeg fikk beskjed om da jeg kjøpte denne posen i Aberdeen, og jammen hadde de rett i det! En ganske annerledes frokost-te, som har et hint av vanilje i tillegg til den noe "kjedelige" og tradisjonelle teen.



♥ Min siste favoritt mener jeg er kjøpt på Ting, men jeg er ikke hundre prosent sikker. Pakken har jeg dessverre kastet, men jeg mener den har smak av syrlig kokosnøtt, eller noe i den duren. I hvert fall ufattelig god, og, som den første ganske frisk.

Te er generelt fantastisk godt, og jeg prøver å utvide te-samlingen min litt hver gang jeg er ute og reiser, hihi. Pappa er kjempelei av at jeg bare kjøper og kjøper, men det er så greit å ha stor variasjon og masse å velge mellom. Nå skal jeg ta meg en kopp med Aberdeen Breakfast tea, før jeg setter meg ned med R1 matematikk-boken. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar