fredag 7. oktober 2016

Lille Marius høst 2016

Jeg har i alle år har jeg ønsket meg skoleavis, og noe av det kjekkeste med å begynne på Kongsgård er at vi har nettopp dette. Skoleavisen, Lille Marius, blir utgitt omtrent fire ganger i året. Den er original og veldig Kongsgård-ish.



Lille Marius er oppkalt etter en av hovedpersonene i forfatteren Alexander Kiellands "Gift". Lille Marius gikk på Kongsgård, slik som oss, og utmerke seg i latin. Årets første utgave av skoleavisen kom ut i dag, og for første gang er jeg faktisk med i den selv. Jeg hadde egentlig planer om å bli skribent i avisen, men ettersom jeg fremdeles ikke har kommet på noe å skrive om, har jeg ikke kommet så langt. I stedet har jeg skrevet Unge Høyre sitt innlegg til Katedraldebatten. Katedraldebatten er en spalte hvor flere av ungdomspartiene skriver inn innlegg til et gitt tema, denne gangen burkini og liknende, regulerende tiltak.





Ellers inneholdt denne utgaven av Lille Marius Katedralmoten, Fem på grusen (som i år er skrevet av Henrik i klassen min), tips og triks for å bli den optimale Kongsgård-student, film-, musikk- og bokanmeldelser, kokkespalte og hele skolens favoritt: sladderspalten Styggen.



Styggen er flere sider fylt med sladder/hate fra skolen, som hvem som helst kan sende inn via et Google.docs-dokument på Facebook. Jeg kjenner ingen som ble nevnt i denne utgaven, men morsomt å lese likevel!



Jeg gleder meg til de neste utgavene av avisen, og at jeg med tiden kommer på en spalte jeg eventuelt kan gjøre noe utav. Jeg har uansett Katedraldebatten for Unge Høyre, og jeg synes det er ganske kult det og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar