lørdag 8. oktober 2016

Langkjøring

Er det én ting jeg er skikkelig dårlig på å få inn i hverdagen, så er det å øvelseskjøre. Jeg kjører nesten aldri, og hvis jeg først setter meg bak rattet, er det for å ta en liten svipptur til Arena eller butikken. Jeg tror faktisk ikke jeg har kjørt "skikkelig" siden pappa tok meg med ut til Sola i juni, hehe.



Denne helgen bestemte pappa seg derfor for at jeg skulle kjøre til hytten. Jeg har aldri kjørt så langt før, det er rundt to og en halv time ned til Lyngdal, så jeg har gru-gledet meg litt hele uken. I går sluttet jeg tidlig på skolen, og for å unngå kø dro vi avgårde allerede i to-tiden.

Vanligvis når vi kjører til hytten, går tiden relativt fort. Det gjorde det ikke i går. Jeg ble sliten i hodet og beina etter kanskje en time, og begynte å mase om at vi måtte stoppe. Kjøringen min ble også litt av/på, og jeg slet med å holde både fartsgrense og fil. Heldigvis holdt jeg ut helt til Moi, hvor vi tok en litt pause. Jeg kjørte videre fra Moi også, og klarte å komme til Lyngdal i godt behold.



Jeg føler meg fremdeles helt ny bak rattet, men det var ganske greit å kjøre til hytten. Jeg slapp å gire så mye, og holdt det samme tempoet nesten hele turen. Det var likevel veldig langt å kjøre, så langkjøring må jeg øve mer på. Jeg får ikke kjørt hjem fra hytten denne helgen, siden det bare er mamma og meg som drar tilbake til Stavanger, men neste søndag kjører jeg hjem sammen med pappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar