lørdag 15. oktober 2016

Hyttelivet: Details

Siste helgen i ferien, før det er tilbake til skole og jobb, blir tilbragt på hytten i Korshamn. Det er så utrolig deilig å få litt tid hvor jeg (nesten) bare slapper av og roer helt ned, og da er hytten det perfekte stedet. Det er veldig rolig her, lite folk og generelt veldig stille. En fin forandring fra hverdagen, hvor jeg som regel er veldig travel og alt for mye å gjøre.



I dag våknet vi imidlertid til en hytte uten strøm, og siden hytten ikke har peis, var det dermed også iskaldt. Uten mobil eller Macbook tilgjengelig, jeg tenkte selvfølgelig ikke på å lading kvelden i forkant, ble det i hvert fall en rolig dag. Jeg fikk lest meg opp på litt biologi og spansk, før familien ble lei av ulltepper og bøker, og kjørte til Mandal på dagstur.



Strømmen var heldigvis tilbake til kvelden, og vi fikk laget middag og sett Side om side. Jeg er nødt til å se Side om side hver lørdag, uansett hvor jeg er. Det programmet er bare gull, og gjør lørdagskvelden komplett. Ellers sitter jeg igjen med biologi-boken i fanget, og prøver å forstå hvordan vann transporteres inn i planter. Tror jeg har lest avsnitt 7.2 om roten og dens oppbygning opp i mot fem-seks ganger nå, og jeg glemmer det fremdeles med en gang jeg ser bort ifra boken. Det er vel egentlig et tegn på at skolebøkene burde legges bort for i kveld, og så skjønner jeg det kanskje i morgen. God natt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar